• '

• Boleslavia University- Manicure hybrydowy

• 29.10.2018 uczennice klasy I B, II B i VI A wzięły udział w szkoleniu " Manicure hybrydowy". Prowadzony przez P. Ninę Gajewską - edukatorkę i współtwórcę marki Boleslavia.

Boleslavia University specjalizuje się w szkoleniach ze stylizacji paznokci i rzęs.

Zdobywają tu wykształcenie i doświadczenie styliści z Polski i Europy. Boleslavia Univer umożliwia również nabycie nowych umiejętności poprzez udział w szkoleniu w Kanadzie, Grecji, Hiszpanii i Austrii

• Wycieczka przedmiotowa do CAT Polska i PTS Betrans

• W dniu 22.10.2018r uczniowie technikum logistycznego klasy 2A i kilku uczniów klasy 3A wzięli udział w wycieczce przedmiotowej do CAT Polska oraz PTS Betrans.

W pierwszej kolejności odwiedziliśmy największe Centrum Dystrybucji w Polsce o powierzchni ponad 17 ha i jest to CAT Kleszczów. Powierzchnia ta umożliwia składowanie do 4500 samochodów jednocześnie. Mieliśmy okazję zobaczyć plac dystrybucyjny i załadunkowy, automatyczny tunel dekonserwująco – myjący oraz warsztat o powierzchni 3000 m², w którym są wykonywane drobne retusze czy obklejanie samochodów logiem firm. Następnie odwiedziliśmy firmę Betrans, które specjalizuje się w obsłudze floty zarówno osobowej jaki i ciężarowej. Realizuje usługi warsztatowe i wulkanizacyjne. Skorzystaliśmy z gościnności planisty oraz dyspozytorni. Była to bardzo pouczająca lekcja planowania, kontrolowania oraz dystrybucji.

• Wycieczka do Łodzi

• W dniu 16.10.2018 roku uczniowie klas 1A, 1 B i 2A udali się na wycieczkę integracyjną do Łodzi. Na początek odwiedziliśmy Saltos -park trampolin. Po dużej dawce ruchu udaliśmy się do Pałacu Poznańskiego. Następnie zwiedziliśmy Pałac Scheiblera i Muzeum Kinematografii. Naszą przygodę z Łodzią zakończyliśmy w Manufakturze. To był bardzo udany wyjazd.

• Targi Innowacji Meblarskich

• W dniu 10 października uczniowie Technikum Drzewnego uczestniczyli w Targach Innowacji Meblarskich zorganizowanych przez firmę KORNER.

Targi były doskonałą okazją do zapoznania się z najnowszymi nowinkami i trendami w meblarstwie. Uczniowie poza zdobywaniem informacji na temat nowatorskich rozwiązań technologicznych mogli porozmawiać z gwiazdą TVN – Panem Darkiem prowadzącym program telewizyjny „Darek solo”. Rozmowa dotyczyła jego pracy jako stolarza oraz tego, skąd czerpie pomysły na innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne projektowanych mebli. Uczniowie stanęli również w szranki ze stolarzami w konkursie montażu szuflad firmy GTV.

I trzeba przyznać, że nie ustępowali wprawionym w montażu tych szuflad pracownikom zakładów stolarskich.

• Wycieczka Wadowice-Kraków "Ścieżkami Jana Pawła II"

• Od wielu już lat w październiku organizujemy wycieczkę do miejsca szczególnego, jakim jest Dom Rodzinny Jana Pawła II w Wadowicach. Odwiedzamy miejsce, w którym Karol Wojtyła urodził się i mieszkał, a później do niego wielokrotnie przybywał jako Sługa Boży. W Muzeum Domu Rodzinnego JP II zobaczyliśmy wiele pamiątek, rzeczy osobistego użytku, dokumentów, zdjęć rodziny Wojtyłów, które są eksponowane w kilku salach tematycznych. Pozwoliły nam one lepiej poznać naszego Wielkiego Rodaka. Obowiązkowym punktem pobytu w Wadowicach była oczywiście degustacja "kremówki papieskiej" - ulubionego ciastka naszego Papieża.  Druga część wycieczki to wędrówka śladami Karola Wojtyły po Krakowie - Zamku Królewskim, Katedrze Wawelskiej, Rynku, Sukiennicach. Tradycyjnie już odwiedziliśmy Pałac Biskupów, gdzie znajduje się słynne "okno papieskie" - niestety, obecnie w remoncie. Tym razem zapalilśimy znicz pod pomnikiem Jana Pawła II na dziedzińcu Pałacu i zaśpiewaliśmy "Barkę" - ulubioną pieśń Ojca Świętego.

Dzięki pięknej, niemal letniej pogodzie, spacerując Bulwarami nad Wisłą, poczuliśmy się jakby trwały jeszcze wakacje.

• Wycieczka do Torunia

• Wycieczka do Torunia śladami Mikołaja Kopernika – patrona naszej szkoły 03 października uczniowie klasy IV B uczestniczyli w wycieczce szkolnej do Torunia. Zaczęliśmy od zwiedzania miasta z przewodnikiem, który oprowadził nas po najważniejszych miejscach na Starym Mieście m.in.: Brama Klasztorna, Krzywa Wieża - przy której próbowaliśmy stanąć prosto, Dom Mikołaja Kopernika, Katedrę św. Janów, głaskaliśmy Filusia oraz osiołka, a na szczęście dotykaliśmy zasłuchanych żab, które siedzą przy fontannie Flisaka, pomnik Mikołaja Kopernika, Dwór Artusa, piernikowa aleja gwiazd oraz przedzamcze i ruiny zamku krzyżackiego. Oprócz ciekawych historii, poznaliśmy również topografię toruńskiej starówki. "Rozpoznanie" to ułatwiło rozwiązywanie zadań w czasie gry miejskiej, która była kolejnym punktem naszego programu. Każda z drużyn otrzymała kartę gry wraz z planem Starego Miasta. Zadania do wykonania były bardzo zróżnicowane: począwszy od zadań wymagających orientacji w terenie, przez takie, które wymagają logicznego myślenia, zdolności matematycznych, czy też koncentracji. Gra okazała się doskonałym sposobem na aktywne poznanie Torunia i jego historii. Kolejną atrakcją, która na nas czekała był Bunkier Wisła - betonowa szczelina przeciwlotnicza LSDG z 1943 roku, gdzie odbyła się w nim symulacja nalotów na miasto. Była to atrakcja dla osób o mocnych nerwach, gwarantującą niesamowite przeżycia oraz nietypową lekcję historii. Po obiedzie udaliśmy się do planetarium na seans pt. „Ziemia – Planeta Kopernika”, a następnie do Żywego Muzeum Piernika, gdzie pod bacznym okiem Mistrza Piernikarskiego oraz Wiedźmy Korzennej, przenieśliśmy się do czasów średniowiecznego Torunia i staliśmy się prawdziwymi terminatorami, czyli uczniami piernikarskimi. Przygotowywaliśmy własne pierniki, które wyrabia się od ponad 500 lat. Dowiedzieliśmy się ciekawych informacji na temat składników potrzebnych do wyrobu pysznych ciasteczek. Wizyta w muzeum okazała się doskonałą zabawą dla osób w każdym wieku! Na zakończenie naszej wizyty udaliśmy się na krótki spacer nad brzegiem Wisły. Wszyscy wróciliśmy zadowoleni z wycieczki. Mamy nadzieję, że każdy zapamiętał wiele informacji o mieście Mikołaja Kopernika – patrona naszej szkoły. Pomimo przelotnych opadów wyjazd był bardzo udany.

• Dzień Chłopaka w szkole

• Z okazji Dnia Chłopaka, dziewczęta z Samorządu szkolnego oraz opiekunki samorządu - pani Renata Łągiewska i pani Bogusia Rokita, przygotowały dla wszystkich panów kilka atrakcji: były życzenia i upominki, czyli "muchy" i "wąsy" wykonane z drewna (Handmade), małe słodkie "co nieco" i dużo dobrej (głośnej) muzyki.

• Każda kropla jest cenna

• Dzisiaj tj 26.09.2018r rozpoczęliśmy kolejną już XVI edycję turnieju w honorowym krwiodawstwie ,,Młoda Krew Ratuje Życie”. W Punkcie Krwiodawstwa w Radomsku krew oddało 4 uczniów: Weronika Skalska, Julia Komendarczyk ( z klasy III TB), Kinga Konopka i Robert Mazik ( z klasy III TC) oraz nauczyciel Małgorzata Lewandowska, co dało 2 litry 250 ml krwi. W szkole akcja poboru krwi planowana jest w listopadzie.

Serdecznie zapraszamy do grona krwiodawców!

• Obóz Wojskowy Tomaszów Mazowiecki 19-21 września 2018

•        Podczas pierwszego dnia pobytu w jednostce wojskowej zwiedziliśmy nowo otwartą Salę Tradycji 25 Brygady Kawalerii Powietrznej w Tomaszowie Mazowieckim. Następnym punktem były zajęcia w ramach których kadeci doskonalili musztrę zespołową - przeformowywanie w kolumnę czwórkową, marsz krokiem zwykłym i defiladowym oraz oddawanie honorów przez pododdziały. Po zajęciach udaliśmy się na spacer i zwiedzanie „Skansenu Rzeki Pilicy”. Na jego bogatą ekspozycję składają się ruchome modele młynów wodnych, młyna frontowego, pływającego oraz średniowiecznego młyna kieratowego. Zobaczyliśmy również makiety mostów na Pilicy, kolekcję dawnych wag, żelazek, śrutowników oraz liczne militaria. Duże zainteresowanie wzbudził „Lufcik” - jedyny zachowany na świecie opancerzony ciągnik artyleryjski Luftwaffe wydobyty z Pilicy, czołg T-34/85 oraz barka rzeczna typu „Szczupak”. Niezwykłym okazał się również budynek drewnianej poczekalni ze stacji kolejowej Wolbórka. Kolejnym punktem naszego spaceru był Rezerwat Przyrody „Niebieskie Źródła”, który chroni wody wypływające ze szczelin krasowych w wapieniach jurajskich w postaci silnie pulsujących wywierzysk. Charakterystyczne błękitno-zielonkawe zabarwienie wody jest efektem działania rozproszonego światła słonecznego i zależy od stanu pogody. Wieczór zakończyliśmy przy wspólnym ognisku ze śpiewem na ustach i tańcami.
              W kolejnym dniu pobytu kadeci doskonalili zajęcia z musztry, topografii oraz zostali zapoznani z zasadami bytowania w lesie. Nabyli umiejętności budowania szałasu i rozpalania ognia za pomocą krzesiwa. Po obiedzie udaliśmy się na spływ kajakowy rzeką Pilicą na trasie Tomaszów Mazowiecki – Spała o długości ok. 10 km. Odcinek ten charakteryzuje się spokojnym nurtem z licznymi  meandrami oraz malowniczymi widokami.
              Ostatniego dnia wzięliśmy udział w obchodach II święta 25 Batalionu Logistycznego  w ramach którego odbyła się uroczystość nadania sztandaru wojskowego. Braliśmy również udział w defiladzie ulicami Tomaszowa wystawiając kolumnę marszową.
              Obóz w tym roku okazał się bardzo udany. Pogoda nam dopisywała, a pobyt był niesamowitą przygodą pełną wrażeń i nowych doświadczeń. :-)

• Oddając krew- ratujemy życie

• W środę, 19 września, w PSP 4 w Radomsku odbyło się uroczyste podsumowanie XV edycji Turnieju w Honorowym Krwiodawstwie PCK "Młoda Krew Ratuje Życie", w którym nasza szkoła zajęła III miejsce w kategorii największa aktywność-ilość oddanej krwi w przeliczeniu na jednego pełnoletniego ucznia. Podczas trwającej 10 miesięcy akcji uczniowie naszej szkoły oddali łącznie 22 litry krwi.

Dziękujemy młodym krwiodawcom i zachęcamy do udziału w kolejnych akcjach poboru krwi.

• Wirtualna adopcja

• Znalezione obrazy dla zapytania wirtualna adopcja psa   Uczniowie "drzewniaka" : jesteście SUPER - wczoraj podczas pierwszej zbiórki monet na rzecz naszego podopiecznego - psa BENO, wolontariuszki Szkolnego Klubu zebrały prawie 112 zł. Szczególnie hojni byli uczniowie klas pierwszych, za co im bardzo dziękujemy. Pozyskana kwota pozwoli na opłacenie 3 miesięcy "czesnego" dla naszego pupila i jeszcze trochę zostanie na zakup karmy. Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim darczyńcom. yes

•       Czy pamiętacie jeszcze naszego podopiecznego ze schroniska dla bezdomnych zwierząt? Przypominamy, że zobowiązaliśmy się do comiesięcznej wpłaty na utrzymanie i leczenie Beno. Zaczął się nowy rok szkolny, a więc znów członkowie Szkolnego Klubu Wolontariusza zaczynają zbierać monety na pomoc zwierzaczkom w schronisku. Nikt nie powinien pozostać obojętny, liczymy na Was!

• Ogólnopolski Program "Kibicuj z klasą"

•     Miś Kazek - Średni Legia Warszawa  Trzeci rok z kolei zgłosiliśmy się do udziału w Ogólnopolskim Programie "Kibicuj z klasą". Będziemy mieli możliwość obejrzeć mecz piłki nożnej polskiej Ekstraklasy pomiędzy Mistrzem Polski Legią Warszawa a Wisłą Kraków. Warszawski klub, tym razem, udostępni nam bilety na mecz, który odbędzie się w weekend 20/21 października 2018. Z Programu "Kibicuj z klasą" mogą korzystać bezpłatnie uczniowie do ukończenia 17 roku życia.

• Rozpoczęcie roku szkolnego 2018 /2019

•    Znalezione obrazy dla zapytania rozpoczęcie roku szkolnego obrazki  Po dwóch miesiącach wakacji spotkaliśmy się dziś wypoczęci i opaleni. Szczególnie serdecznie przywitaliśmy uczniów klas pierwszych, którym Pani Dyrektor i przedstawiciele Samorządu Szkolnego życzyli "samych piątek".  Wszyscy uczniowie z pewnością zaczynają kolejny rok szkolny z mocnym postanowieniem realizacji tego życzenia - a więc do pracy!  Życzymy samych sukcesów i obfitego w ciekawe doświadczenia  roku 2018/2019.