• '

• II edycja MIKOŁAJKOWEJ PROMOCJI SZKOŁY W DRZEWNIAKU

• Z okazji Mikołajek do naszej szkoły zawitali uczniowie 3 klasy PSP nr1 w Radomsku. Czekało na nich mnóstwo niespodzianek: świąteczny film w Kinie za Rogiem, prezenty od Świętego Mikołaja, dekorowanie pierników oraz drewnianych dzwoneczków, świąteczne fryzury i makijaże. Dzięki temu dzieci miały okazję zapoznać się z popularnymi zawodami, w jakich kształcimy w naszej szkole. Każde dziecko otrzymało prezent w postaci pierników. Mikołajkowe stroje wzbudziły wśród naszych uczniów niemałe zainteresowanie i można już było poczuć ŚWIĄTECZNĄ ATMOSFERĘ. Już w przyszłym tygodniu oczekujemy kolejnych "mikołajkowych" gości.

• Mikołajkowa wycieczka do Krakowa

• 6 grudnia logistycy z klas 1A i 2A wybrali się do stolicy Małopolski. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Podziemi Rynku oraz Pałacu Krzysztofory. Odbyliśmy spacer na Zamek Królewski i do Wawelskiego Smoka. Na Rynku Głównym odwiedziliśmy Sukiennice i Jarmark Bożonarodzeniowy.

Pomino kapryśnej pogody wycieczkę uważamy za bardzo udaną.

• Mikołajki w szkole

• Dziś dzień Św. Mikołaja a w naszej szkole czerwone szaleństwo. Mikołaje i śnieżynki obdarowywali wszystkich swoim uśmiechem i słodkościami.

• Mikołajkowa wycieczka do Wrocławia

• W dniu 05.12.2022 uczniowie klas 1A, 1 C , 1 D i 2 B wzięli udział w Mikołajkowej wycieczce do Wrocławia.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było centrum edukacji ekologicznej „HYDROPOLIS”. Celem wycieczki było kształtowanie u uczniów świadomości ekologicznej o zasobach wody i rozwijanie wiedzy o wodzie.

Podczas wycieczki mogliśmy zwiedzić wystawę, która jest całkowicie poświęcona wodzie i znajduje się w zabytkowym, XIX-wiecznym podziemnym zbiorniku wody czystej o ogromnej powierzchni, bo aż 4600 m². HYDROPOLIS oferuje 9 stref tematycznych, w których uczniowe mogli m.in.: pogłębiać wiedzę o funkcjach wody pełnionych w ciele człowieka , samodzielnie sprawdzić działanie starożytnych wynalazków wodnych, obejrzeć film o powstaniu wody na panoramicznym ekranie 360 stopni czy wejść do batyskafu Trieste – pierwszego statku załogowego, który dotarł do najgłębszego miejsca na ziemi. Mogliśmy podziwiać wierne repliki i modele, których zadaniem było ukazanie wody z różnych perspektyw. Mogliśmy także korzystać z różnych technologii multimedialnych i wielu interaktywnych instalacji.

Następnie udaliśmy się na spacer po Ostrowie Tumskim i Starym Rynku Wrocławia. Dzięki Panu Przewodnikowi dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji związanych z historią miasta. Po krótkiej lekcji historii poczuliśmy magię świąt Bożego Narodzenia spacerując po pięknym Jarmarku Bożonarodzeniowym.

Wycieczka była bardzo udana i wszyscy miło spędziliśmy ten dzień.

Opiekę nad uczniami sprawowały: Justyna Czuprynowska, Katarzyna Krok i Iwona Krakowiecka.

• "Otrzęsiny" uczniów klas pierwszych

• W dniu 02.12.2022 w naszej szkole odbyły się "otrzęsiny" klas pierwszych. Uczniowie wraz z wychowawcami zmierzyli się z różnymi konkurencjami, które były dla nich świetną zabawą.

• Dzień z profilaktyką

• Uczniowie klas pierwszych mieli dzisiaj bardzo intensywny dzień. Najpierw uczniowie klas I branżowych wzięli udział w spotkaniu z pracownikami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, podczas którego obejrzeli prezentację i wysłuchali prelekcji nt. uzależnień i ich konsekwencji. Później uczniowie klas I technicznych obejrzeli spektakl profilaktyczny "Przyszłość". A na koniec wszyscy "pierwszacy" uczestniczyli w "otrzęsinach".

• Wojewódzka Olimpiada wiedzy o HIV/AIDS

• 1 grudnia obchodzony jest Światowy Dzień AIDS, dlatego też w Łodzi odbył się finał VII edycji Wojewódzkiej Olimpiady wiedzy o HIV/AIDS. Wzięło w nim udział kilkuset uczniów szkoł średnich z województwa łódzkiego. Naszą szkołę reprezentował uczeń klasy IV B - Bartosz Barański. W czasie, gdy odbywało się sprawdzanie testów, młodzież obejrzała spektakl profilaktyczny łódzkiegoTeatru Powszechnego pt."Wściekły", a następnie wzięła udział w debacie na temat przemocy. Młodzi ludzie próbowali odpowiedzieć na pytanie, dlaczego nie potrafimy zatrzymać mechanizmu przemocy i co możemy zrobić, żeby zmniejszyć jej skalę.

• "Piżamowy dzień"

• Dzień 30 listopada 2022r. był w naszej szkole Dniem Piżamy, więc wielu uczniów przywdziało kolorowe piżamki. Dziękujemy młodzieży za humorystyczne podejście do tej inicjatywy Samorządu uczniowskiego.