• '

• Boleslavia University- Manicure hybrydowy

• 29.10.2018 uczennice klasy I B, II B i VI A wzięły udział w szkoleniu " Manicure hybrydowy". Prowadzony przez P. Ninę Gajewską - edukatorkę i współtwórcę marki Boleslavia.

Boleslavia University specjalizuje się w szkoleniach ze stylizacji paznokci i rzęs.

Zdobywają tu wykształcenie i doświadczenie styliści z Polski i Europy. Boleslavia Univer umożliwia również nabycie nowych umiejętności poprzez udział w szkoleniu w Kanadzie, Grecji, Hiszpanii i Austrii

• Wycieczka przedmiotowa do CAT Polska i PTS Betrans

• W dniu 22.10.2018r uczniowie technikum logistycznego klasy 2A i kilku uczniów klasy 3A wzięli udział w wycieczce przedmiotowej do CAT Polska oraz PTS Betrans.

W pierwszej kolejności odwiedziliśmy największe Centrum Dystrybucji w Polsce o powierzchni ponad 17 ha i jest to CAT Kleszczów. Powierzchnia ta umożliwia składowanie do 4500 samochodów jednocześnie. Mieliśmy okazję zobaczyć plac dystrybucyjny i załadunkowy, automatyczny tunel dekonserwująco – myjący oraz warsztat o powierzchni 3000 m², w którym są wykonywane drobne retusze czy obklejanie samochodów logiem firm. Następnie odwiedziliśmy firmę Betrans, które specjalizuje się w obsłudze floty zarówno osobowej jaki i ciężarowej. Realizuje usługi warsztatowe i wulkanizacyjne. Skorzystaliśmy z gościnności planisty oraz dyspozytorni. Była to bardzo pouczająca lekcja planowania, kontrolowania oraz dystrybucji.

• Wycieczka do Łodzi

• W dniu 16.10.2018 roku uczniowie klas 1A, 1 B i 2A udali się na wycieczkę integracyjną do Łodzi. Na początek odwiedziliśmy Saltos -park trampolin. Po dużej dawce ruchu udaliśmy się do Pałacu Poznańskiego. Następnie zwiedziliśmy Pałac Scheiblera i Muzeum Kinematografii. Naszą przygodę z Łodzią zakończyliśmy w Manufakturze. To był bardzo udany wyjazd.

• Targi Innowacji Meblarskich

• W dniu 10 października uczniowie Technikum Drzewnego uczestniczyli w Targach Innowacji Meblarskich zorganizowanych przez firmę KORNER.

Targi były doskonałą okazją do zapoznania się z najnowszymi nowinkami i trendami w meblarstwie. Uczniowie poza zdobywaniem informacji na temat nowatorskich rozwiązań technologicznych mogli porozmawiać z gwiazdą TVN – Panem Darkiem prowadzącym program telewizyjny „Darek solo”. Rozmowa dotyczyła jego pracy jako stolarza oraz tego, skąd czerpie pomysły na innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne projektowanych mebli. Uczniowie stanęli również w szranki ze stolarzami w konkursie montażu szuflad firmy GTV.

I trzeba przyznać, że nie ustępowali wprawionym w montażu tych szuflad pracownikom zakładów stolarskich.

• Wycieczka Wadowice-Kraków "Ścieżkami Jana Pawła II"

• Od wielu już lat w październiku organizujemy wycieczkę do miejsca szczególnego, jakim jest Dom Rodzinny Jana Pawła II w Wadowicach. Odwiedzamy miejsce, w którym Karol Wojtyła urodził się i mieszkał, a później do niego wielokrotnie przybywał jako Sługa Boży. W Muzeum Domu Rodzinnego JP II zobaczyliśmy wiele pamiątek, rzeczy osobistego użytku, dokumentów, zdjęć rodziny Wojtyłów, które są eksponowane w kilku salach tematycznych. Pozwoliły nam one lepiej poznać naszego Wielkiego Rodaka. Obowiązkowym punktem pobytu w Wadowicach była oczywiście degustacja "kremówki papieskiej" - ulubionego ciastka naszego Papieża.  Druga część wycieczki to wędrówka śladami Karola Wojtyły po Krakowie - Zamku Królewskim, Katedrze Wawelskiej, Rynku, Sukiennicach. Tradycyjnie już odwiedziliśmy Pałac Biskupów, gdzie znajduje się słynne "okno papieskie" - niestety, obecnie w remoncie. Tym razem zapalilśimy znicz pod pomnikiem Jana Pawła II na dziedzińcu Pałacu i zaśpiewaliśmy "Barkę" - ulubioną pieśń Ojca Świętego.

Dzięki pięknej, niemal letniej pogodzie, spacerując Bulwarami nad Wisłą, poczuliśmy się jakby trwały jeszcze wakacje.

• Wycieczka do Torunia

• Wycieczka do Torunia śladami Mikołaja Kopernika – patrona naszej szkoły 03 października uczniowie klasy IV B uczestniczyli w wycieczce szkolnej do Torunia. Zaczęliśmy od zwiedzania miasta z przewodnikiem, który oprowadził nas po najważniejszych miejscach na Starym Mieście m.in.: Brama Klasztorna, Krzywa Wieża - przy której próbowaliśmy stanąć prosto, Dom Mikołaja Kopernika, Katedrę św. Janów, głaskaliśmy Filusia oraz osiołka, a na szczęście dotykaliśmy zasłuchanych żab, które siedzą przy fontannie Flisaka, pomnik Mikołaja Kopernika, Dwór Artusa, piernikowa aleja gwiazd oraz przedzamcze i ruiny zamku krzyżackiego. Oprócz ciekawych historii, poznaliśmy również topografię toruńskiej starówki. "Rozpoznanie" to ułatwiło rozwiązywanie zadań w czasie gry miejskiej, która była kolejnym punktem naszego programu. Każda z drużyn otrzymała kartę gry wraz z planem Starego Miasta. Zadania do wykonania były bardzo zróżnicowane: począwszy od zadań wymagających orientacji w terenie, przez takie, które wymagają logicznego myślenia, zdolności matematycznych, czy też koncentracji. Gra okazała się doskonałym sposobem na aktywne poznanie Torunia i jego historii. Kolejną atrakcją, która na nas czekała był Bunkier Wisła - betonowa szczelina przeciwlotnicza LSDG z 1943 roku, gdzie odbyła się w nim symulacja nalotów na miasto. Była to atrakcja dla osób o mocnych nerwach, gwarantującą niesamowite przeżycia oraz nietypową lekcję historii. Po obiedzie udaliśmy się do planetarium na seans pt. „Ziemia – Planeta Kopernika”, a następnie do Żywego Muzeum Piernika, gdzie pod bacznym okiem Mistrza Piernikarskiego oraz Wiedźmy Korzennej, przenieśliśmy się do czasów średniowiecznego Torunia i staliśmy się prawdziwymi terminatorami, czyli uczniami piernikarskimi. Przygotowywaliśmy własne pierniki, które wyrabia się od ponad 500 lat. Dowiedzieliśmy się ciekawych informacji na temat składników potrzebnych do wyrobu pysznych ciasteczek. Wizyta w muzeum okazała się doskonałą zabawą dla osób w każdym wieku! Na zakończenie naszej wizyty udaliśmy się na krótki spacer nad brzegiem Wisły. Wszyscy wróciliśmy zadowoleni z wycieczki. Mamy nadzieję, że każdy zapamiętał wiele informacji o mieście Mikołaja Kopernika – patrona naszej szkoły. Pomimo przelotnych opadów wyjazd był bardzo udany.

• Dzień Chłopaka w szkole

• Z okazji Dnia Chłopaka, dziewczęta z Samorządu szkolnego oraz opiekunki samorządu - pani Renata Łągiewska i pani Bogusia Rokita, przygotowały dla wszystkich panów kilka atrakcji: były życzenia i upominki, czyli "muchy" i "wąsy" wykonane z drewna (Handmade), małe słodkie "co nieco" i dużo dobrej (głośnej) muzyki.